Samen kijken naar de mogelijkheden? Bel 088-9955216

Werken bij Klantportaal
216 accountants

Interview Anique Derijck

“De vernieuwde manier van werken binnen 216, het meegaan met de ontwikkelingen en veranderde verwachtingen van de ondernemers maakt dat elke dag weer anders is. ”

– Anique Derijck

Stel jezelf even kort voor, wat is je rol en wat zijn je verantwoordelijkheden?
Hoi, ik ben Anique Derijck, al jarenlang met heel veel plezier werkzaam voor 216 op ons kantoor in Breda. In 2002 begonnen net afgestudeerd vanuit het HBO en inmiddels beland op de plek waar ik mezelf helemaal thuis voel. Ik werk als adviseur/relatiebeheerder voor MKB-ondernemers die actief zijn in diverse sectoren zowel nationaal als internationaal. In deze rol ben ik veel in contact met ondernemers over datgene wat hen zakelijk bezighoudt en waarvan zij wakker liggen. Samen met de andere teamleden help ik de ondernemers aan hun (administratieve) verplichtingen, zoals jaarrekening en fiscale aangiftes, te voldoen terwijl zij datgene doen waarom ze zijn gaan ondernemen.

Wat is er volgens jou belangrijk vandaag voor de cliënt? Wat verwachten zij vandaag van hun accountant?
In de loop der jaren heb ik de verwachting van de ondernemers zien veranderen van met name compliance gericht naar meer advies- en toekomstgericht. De jaarrekening en aangiftes zijn uiteraard nog steeds belangrijk om aan de bestaande verplichtingen te voldoen, maar tussentijdse en toekomstgerichte cijfers en adviezen en (toekomstgericht) meedenken zijn steeds belangrijker geworden. Er wordt van ons als accountantsorganisatie een actieve rol als sparringpartner gevraagd.

Wat maakt de dienstverlening van 216 volgens jou zo sterk?
Door een mooie combinatie van collega’s en technologie. Enerzijds zijn wij een team met gemotiveerde, enthousiaste en gekwalificeerde collega’s die meer dan tevreden ondernemers en hoge kwaliteit van de dienstverlening erg belangrijk vinden. Anderzijds maken wij gebruik van diverse technologische ontwikkelingen en bijbehorende softwarepakketten die ervoor zorgen dat administraties eenvoudiger en sneller verwerkt kunnen worden. Hierdoor komt er meer tijd beschikbaar voor ons als 216 om ons te focussen op juist datgene wat de ondernemers belangrijk vinden.

Hoe zou je de onderlinge samenwerking binnen 216 omschrijven?
Binnen 216 hebben wij een hecht team met korte lijntjes en goede contacten zowel binnen de diverse vestigingen als ook over de vestigingen heen. Er wordt veel en goed samengewerkt tussen alle collega’s ongeacht ervaringsniveau. De bereidheid om elkaar te helpen, van elkaar te leren en mee te denken om als team het beste te bereiken voor de ondernemers is groot.

Wat vind je het leukste/beste aan werken bij 216?
De vernieuwde manier van werken binnen 216, het meegaan met de ontwikkelingen en veranderde verwachtingen van de ondernemers maakt dat elke dag weer anders is. Dit brengt een dynamische werkomgeving met zich mee waarin iedereen het beste uit zichzelf kan halen en veel kan leren. Uiteindelijk is mijn beste werkdag diegene waarin wij als team de ondernemer weer verder hebben kunnen helpen en waarbij wij als team ook weer wat geleerd hebben.

Contact

Heeft u vragen, wilt u een afspraak maken of bent u op zoek naar advies? Neem dan contact op via de telefoon (088-9955216)mail of stel uw vraag via het onderstaand contactformulier.

  • Wat is je naam?
  • Hoe kunnen we je bereiken?
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.